[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Nie co pózniej uzasadnil jeszcze silniej ten poglad o jednosci narodu i koniecznosci pielegnowania ducha narodowego: „Potrzeba strzec i przyznac, ze socjalna demokracja w zadnym kraju nie byla w stanie urzeczywistnic swojego programu, nie wylaczajac systemu bolszewickiego".Dlatego to mówi: „zadamy polityki jednosci narodowej i bezklasowego interesu ludowego.Musimy golusowi (zydom w rozprószeniu) dac obraz nowego narodowego zycia w Palestynie.Obraz wojny obywatelskiej i rozbicia klasowego, panowania jednej klasy, nie nadaje sie do zmobilizowania moralnych i materjalnych sil calego narodu zydowskiego dla Palestyny".Równiez Dr.Schwarzbart na kongresie w Pradze, silny nacisk polozyl na wychowanie mlodziezy w duchu narodowym i na zaprzestanie wszelkich walk partyjnych, uwazajac te walki jako trucizne i nieunikniona zgube narodu.„Zadamy równiez jednolitego szkolnictwa w Palestynie, opartego o wspólne zasady ogólnego ducha narodowego".jestesmy za stworzeniem równowagi miedzy kapitalem a praca i dazymy do ustalenia pokojowych miedzy nimi warunków wspólpracy.Nie chcemy lamac organizacji robotniczej, ale zadamy dla naszej mlodziezy chalucowej takich form organizacjnych, by umozliwic wytworzenie typu narodowego chaluca, w miejsce chaluca partyjnego".„Pragniemy uwolnic nasz ruch i odbudowe Palestyny od rozkladczego jadu walk partyjnych i klasowych", bo, jak pieknie powiedzial delegat Hofmann z Rygi na kongresie sjonistycznym w Pradze: „Nie moze byc mowy o pokoju tam, gdzie sie glosi walke klas".„Podstawowym zas warunkiem naszego dziela odbudowy Palestyny jest wytworzenie trwalego pokoju pomiedzy róznemi grupami interesów".„Mozna byc socjalista lub ideologiem burzuazyjnym, to nie ma róznicy".„Zarówno wynagrodzenie za prace jak i stopa procentowa kapitalisty sa w równiej mierze „swietscia", tak, ze o walce klasowej jako srodku sprowadzenia ich do równowagi, nie wolno nawet myslec, bo to zniszczyloby nam cale dzielo nasze.Logicznym wynikiem takiego polozenia jest sad rozjemczy".„Sad rozjemczy we wszystkich dziedzinach.Sad rozjemczy jako jedyna, wylacznie panujaca wladza spoleczna.Sad rozjemczy jako swiety obowiazek narodowy, przeciw któremu nawet sie nieapeluje, a zlamanie jego równa sie zdradzie narodu i kraju, oraz wykreslenie siebie ze sfer ludzi uczciwych.Co to oznacza w praktyce? Oznacza to znacznie wiecej i idzie znacznie dalej, niz w podobnych wypadkach u pozostalych narodów".„Zasada sadu rozjemczego musi byc u nas postawiona, jako ta „swietosc", wobec której musza zniknac wszystkie inne swietosci spoleczne i gospodarcze, bo w niej tkwi istotna swietosc sjonistycznej mysli panstwowej".„Pojecie sporu spolecznego musi sie stac bezcennoscia, strajk i lokaut zdrada narodowa, postepowaniem, które wyklucza danego czlowieka lub dana grupe lub organizacje z ogólu zydowskiego, które czyni je wyrzutkami spolecznymi przestepcami, z którymi ani sie nie mówi, ani sie nie obcuje, dla których jest jedna tylko rada: precz!".Czy mówil kiedykolwiek piekniej i wznioslej od owych dzialaczy zydowskich, jakikolwiek inny narodowiec? Nie.Piekniej w duchu narodowym i panstwowotwórczym nie mozna chyba mówic.Tak mówia zydzi o odbudowie wlasnego panstwa.To najwieksi narodowcy, bo ich nacjonalizm prastary, oni wiedza z doswiadczenia, ze poczucie i wyrobienie narodowe to podstawa przyszlosci, to najtrwalsza spójnia, to fundament narodu, dlatego to, uprawiajac u siebie ducha narodowego i podnoszac go do skrajnego nacjonalizmu, wyszydzaja i depca poczucie narodowe u obcych, sprowadzajac je do liberalizmu i internacjonalizmu.U siebie patrjoci i panstwowo-twórcy, u obcych zas miedzynarodowi i wywrotowcy.Poniewaz jednak nikt tak scharakteryzowac zydów nie moze, jak sam zyd, wyznajacy sie najlepiej w róznych zakamarkach duszy zydowskiej, przeto posluchajmy, co nam zyd o zydach powie i co powie o polityce zydowskiej.Przedewszystkiem potrzeba pamietac glebokie ujecie owej charakterystyki:„Do wszystkich spraw zydowskich potrzeba przykladac miare specjalna"."Jesli porównamy narody normalne z zydowstwem, okaze sie, ze rzeczy o jenakowej nazwie, maja u nas (zydów) odmienne znaczenie".Stad to tak trudno porozumiec sie aryjczykom z zydami, chociazby mówili jednakowym jezykiem, bo to naród nienormalny, potrzeba specjalna miare przykladac do jego pojec, zainteresowan i wyrazen, bo „rzeczy o jednakowej nazwie maja u zydów odmienne znaczenie"
[ Pobierz całość w formacie PDF ]