X


 

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.226 CorelDRAW: Rozdział 5 Drukowanie podsumowania danych obiektówW Menedżerze danych obiektów istnieją takie same możliwości drukowania, jakw programie CorelDRAW.Umożliwia to szybkie drukowanie lub drukowanie przyużyciu określonych ustawień.Aby wydrukować podsumowanie danych obiektów:1 W Menedżerze danych obiektów z menu Plik wybierz polecenie Drukuj.2 Wybierz drukarkę z listy  Nazwa.3 Wpisz liczbę w polu  Liczba kopii.Więcej informacji na temat oglądania podsumowań w Menedżerze danychobiektów można znalezć w sekcji  Wyświetlanie podsumowania danychobiektu na stronie 225.Więcej informacji o możliwościach drukowania w programie CorelDRAWmożna znalezć w sekcji  Drukowanie na stronie 735.Zarządzanie obiektami 227 228 CorelDRAW: Rozdział 5 NADAWANIE OBIEKTOMWYPEANIEC I KONTUR�W 6Podczas dodawania obiektu do rysunku w programie CorelDRAW zostaje munadany domyślny atrybut konturu, domyślny atrybut wypełnienia albo obajednocześnie.Wypełnienie określa zawartość obiektu (np.jego kolor albo deseń).Atrybuty te można zmieniać za pomocą palet wysuwanych  Konturi  Wypełnienie.Więcej informacji na temat zmiany domyślnego wypełnieniai konturu można znalezć w sekcji  Zmiana stylu domyślnego na stronie 160.Posługując siępaletamiwysuwanymi Wypełnieniei  Kontur możnadefiniować wyglądobiektów.Program CorelDRAW umożliwia nadawanie obiektom wypełnienia i konturu.Obiekty tekstowe są obiektami zamkniętymi, więc można określić ich wypełnieniei kontur.Typowe obiekty tekstowe mają wypełnienie, lecz nie mają określonychwłaściwości konturu.Tekstom można nadawać takie dodatkowe atrybuty, jakczcionka, styl, wielkość w punktach oraz odstępy pomiędzy wierszami.Więcejinformacji na ten temat można znalezć w sekcji  Praca z tekstem na stronie 367.Wypełnianie obiektówStosując wypełnienie można zmienić wygląd obiektu.W celu wypełnienia obiektuwewnątrz jego obramowania umieszczane są kolory lub desenie.Jeżeli obiekt niezostanie wypełniony lub istniejące wypełnienie zostanie usunięte, będzie onprzezroczysty.Program CorelDRAW umożliwia stosowanie wypełnieniajednolitego, tonalnego, postscriptowego oraz wypełnienia deseniem lub teksturą.Wypełnienia mogą być nadawane określonym obiektom lub można ustawićNadawanie obiektom wypełnień i konturów 231 wypełnienie domyślne, dzięki czemu każdy rysowany obiekt będzie miał to samowypełnienie.Ponadto możliwe jest dostosowanie do własnych potrzeb wypełnieńtonalnych, deseniem i teksturą.Do obiektów można również zastosowaćwypełnienie siatkowe.Praca z wypełnieniami podstawowymiProgram CorelDRAW umożliwia stosowanie wypełnień jednolitych, będącychobszarami o jednym, stałym kolorze.Kolor wypełnienia można wybierać z modelikolorów, palet i obszarów mieszania kolorów.Domyślnie wyświetlany jest modelkolorów CMYK i niestandardowa paleta kolorów.Po włączeniu funkcji  Wypełniajkrzywe otwarte , można nadawać wypełnienia każdemu obiektowi będącemukrzywą.Usuwając wypełnienie, można również uzyskać obiekt przezroczysty.Stosowanie wypełnienia jednolitegoWypełnienia jednolite można stosować, posługując się oknem dialogowymWypełnienie jednolite, narzędziem  Interakcyjne wypełnienie lub ekranowąpaletą kolorów.Okno dialogowe Wypełnienie jednolite pozwala uzyskać większąkontrolę nad wypełnieniem.Pozostałe metody umożliwiają szybsze i prostszestosowanie kolorów.Ponadto, narzędzie  Interakcyjne wypełnienie używanewraz z ekranową paletą kolorów pozwala mieszać kolory wypełnienia jednolitego.Informacje na temat wybierania kolorów z określonego modelu kolorów możnaznalezć w sekcji  Praca z kolorami na stronie 331.Aby nadać wypełnienie jednolite przy użyciu okna dialogowego Wypełnieniejednolite:1 Zaznacz obiekt za pomocą narzędzia  Wskaznik.2 Otwórz paletę wysuwaną  Wypełnienie , po czym naciśnij przycisk Wypełnienie jednolite (okno dialogowe).3 Z listy  Model wybierz odpowiedni model kolorów.4 Kliknij kolor z paska lub selektora kolorów.Możliwe jest również podanie wartości składowych koloru w odpowiednichpolach.232 CorelDRAW: Rozdział 6 Aby zastosować wypełnienie jednolite przy użyciu narzędzia  Interakcyjnewypełnienie :1 Zaznacz obiekt za pomocą narzędzia  Wskaznik.2 Otwórz paletę wysuwaną  Interakcyjne wypełnienie i uaktywnij narzędzie Interakcyjne wypełnienie.3 Z wyświetlanej na pasku właściwości listy typów wypełnień wybierz pozycję Jednolite.4 Z listy  Typ wypełnienia jednolitego wybierz odpowiedni model kolorów.5 Dopasuj kolor, wpisując wartości jego poszczególnych składowychw odpowiednich polach, po czym naciśnij klawisz ENTER.Aby nadać wypełnienie jednolite przy użyciu palety kolorów:1 Zaznacz obiekt za pomocą narzędzia  Wskaznik.2 W wyświetlanej na ekranie palecie kolorów kliknij odpowiedni kolor.Kolory z palety kolorów można przeciągać na dowolny obiekt.Wskaznik myszyprzesuwany nad obiektem zmienia swój kształt, wskazując, gdzie dany kolorzostanie zastosowany.Naciśnięcie klawisza SHIFT w trakcie przeciąganiakoloru nad obiektem spowoduje zastosowanie go tylko do atrybutuwypełnienia danego obiektu.Aby uzyskać szybki dostęp do kolorów, na ekranie można umieścić wiele paletkolorów.Aby za pomocą palety kolorów mieszać kolory:1 Zaznacz obiekt za pomocą narzędzia  Wskaznik.2 Naciśnij i przytrzymaj klawisz CTRL, po czym kliknij kolor z palety kolorów.Przycisk myszy należy zwolnić przed zwolnieniem klawisza CTRL.Zarządzanie wypełnieniamiDostępne w programie CorelDRAW narzędzia  Pipeta i  Puszka z farbąumożliwiają kopiowanie i wklejanie z jednego obiektu do drugiego kolorówwypełnienia i konturu.Aby skopiować wypełnienie lub kontur do innego obiektu:1 Otwórz paletę wysuwaną  Pipeta i uaktywnij narzędzie  Pipeta [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • swpc.opx.pl
  •