[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.com.Ich bronią był Jeff Bezos, który szybko stał się symbolem firmy, podobnie jak Bili Gates jest symbolem Microsoftu, a Jack Welch General Electric.Wielcy liderzy potrafią świetnie porozumiewać się z ludźmi i mają talent do pozyskiwania dobrych pracownikówPublic relations to bardzo przydatne narzędzie - naucz się robić z niego użytek.Historia Amazon.com jest mieszanką wizji, inteligencji, technologii, pieniędzy, wyczucia czasu i osobowości.Jeśli Twój dyrektor ma osobowość, uczyń go symbolem firmy.Jest to sprawa zasadniczej wagi w kontaktach między firmą a mediami, gdzie liczą się umiejętności interpersonalne.Ponieważ koszty stałe sprzedaży w Internecie są duże, trzeba się starać, by rozłożyły się one na jak największą liczbę klientów.Nie trać z oczu swojego ostatecznego celu.Rozwijaj i urozmaicaj swoją gamę produktów, rozszerzaj zasięg terytorialny.rozdział jedenastyJeszcze szybszy wzrostKto może przewidzieć trzy następne dni, będzie bogaty przez następne trzy tysiące lat.przysłowie japońskieJeśli „szybki wzrost” był mantrą dla Amazon.com przez pierwsze trzy lata, to w latach 1999 i 2000 mantrą był „jeszcze szybszy wzrost.”Przez cały 1999 rok w New York Times i Wall Street Journal, bardzo często ukazywały się wzmianki o Amazon.com, które odnosiły się bezpośrednio do przedsiębiorstwa lub nawiązywały do innych firm internetowych.Przedsiębiorstwo ogłaszało nową, ważną inicjatywę lub strategiczne posunięcie, co sześć tygodni.Bezos kontynuował tworzenie firmy internetowej, która miała odgrywać kilka ról: (1) bezpośredniego sprzedawcy szerokiego wyboru towarów; (2) jednorazowego rynku dla osób trzecich mogących sprzedać pod parasolem Amazon.com praktycznie wszystko; (3) inwestora i partnera innych przedsiębiorstw działających w Internecie.Oto sposób w jaki Bezos tego dokonał.Wygląda to jak lista zakupów, bo to jest lista zakupów.Pierwsze znaczące posunięcie firmy nastąpiło w lutym, kiedy Amazon.com nabył 46 procent drugstore.com, firmy mieszczącej się w Redmond, w stanie Waszyngton, kierowanej przez Petera Neuperta, byłego pracownika szczebla kierowniczego w Microsofcie.To był ruch w stylu podejścia Keiretsu do wzajemnie powiązanych ze sobą przedsiębiorstw, popieranego przez Johna Doerra, którego firma, Kleiner Perkins Caufield & Byers pośredniczyła przy tej transakcji.Drugstore.com także miał wyróżniającą się w Seattle atmosferę, dzięki funduszom otrzymanym od prywatnej firmy inwestycyjnej, dyrektora naczelnego Starbucks Coffe Howarda Schultza, Maveron L.L.C.Bezos i Schultz zostali dyrektorami nowej firmy.Natychmiast po zawarciu umowy, Amazon.com umieścił na swej stronie internetowej łatwy do znalezienia odnośnik do drugstore.com.Kilka miesięcy później Neupert powiedział na konferencji dotyczącej ochrony zdrowia, że „Amazon.com jest bardzo skuteczny w dostarczaniu nam klientów.” W czerwcu 1999 roku, udziały Amazon.com w drugstore.com zostały zredukowane do 29 procent, kiedy dwie ogólnokrajowe sieci - Rite Aid, firma drogeryjna i General Nutrition Centers, firma specjalizująca się w sprzedaży preparatów uzupełniających niedobory witamin i minerałów, zainwestowały w to nowe przedsięwzięcie.W marcu Amazon.com uruchomił internetowy serwis aukcyjny rzucając wyzwanie eBay, liderowi na rynku aukcji.(eBay z około 3 milionami klientów w tamtym czasie, w rzeczywistości osiągał zyski.) Zamiast ograniczać się tylko do transakcji osoba-osoba, aukcja Amazon.com miała pomagać ludziom w odnalezieniu praktycznie wszystkiego, czego potrzebowali, albo u osób prywatnych, albo u handlowców.Prowizja Amazon.com od sprzedanych rzeczy wahała się od 1,25 do 5 procent i była płacona przez sprzedawcę.„Chcemy stworzyć miejsce, gdzie ludzie mogą przyjść i znaleźć wszystko, co chcieliby kupić online,” powiedział Bezos
[ Pobierz całość w formacie PDF ]